Üniversitemizde Nükleer Algılama Sistemleri Bahar Okulu

Üniversitemizde Nükleer Algılama Sistemleri Bahar Okulu

Üniversitemizde “Bilimsel Araştırmalarda X-Işınları Analiz Teknikleri” (bixat) kapsamında Nükleer Algılama Sistemleri Bahar Okulu ile 23 saat sürecek FLUKA, EGS ve GEANT kodları ile Monte Carlo simülasyonları ve EFFTRAN (Efficiency Transfer) kodu ile verim transferi eğitimleri verilecek.

Eğitimler, 1-3 Mayıs 2019 tarihleri arasında düzenlenecek. Nükleer Fizik/Radyasyon Fiziği alanında çalışan/çalışmayı planlayan araştırmacılara, ihtiyaç duydukları bilgi ve teknikleri kazandırmak amacıyla alanında saygın çalışmalar yapmış eğitmenler eğitim verecek. Düzenlenecek bixat eğitim etkinliği için son başvuru tarihi 5 Nisan 2019’dur.

Türkiye’nin Nükleer Enerji programını da dikkate alan Rektörümüz Prof. Dr. Halil İbrahim Zeybek düzenlenecek eğitim hakkında yaptığı açıklamasında, “ABD’de elektrik enerjisi ihtiyacının büyük bir çoğunluğunu ve Fransa’da ise % 60’dan fazlası nükleer santrallerde üretiliyor. Ayrıca yakın çevremizdeki ülkeler olan Bulgaristan, Rusya ve Ermenistan’da bu teknolojinin kullanılıyor olması da göz önüne alındığında, Türkiye’nin enerjideki dışa bağımlılıktan kurtulma amacına yönelik çalışmalarda nükleer enerjiye daha fazla ağırlık verilmesinin gereği daha iyi anlaşılmaktadır. Nükleer algılama sistemleri, deneysel nükleer fizik/radyasyon fiziği ve birçok alanda çok geniş ve önemli uygulama alanlarına sahiptir. Nükleer algılama sistemleri (özellikle gama ve nötron) nükleer güç programını resmen başlatmış olan ülkemizde titizlikle ele alınması gereken bir konudur. Birinci derecede önemli olan, ileri bir teknoloji kazanmak ve bu sayede bilimsel ve teknolojik sahada ilerlemek, hatta bir sıçrama yapabilmektir. Bu gibi ileri teknolojilerin ülkelere kazandıracakları pek çok şey vardır. Bizim de böylesi önemli bir konuda geri durmamız düşünülemez. Öte yandan, bixat eğitim etkinliklerinin çıktısı olarak hazırlanacak Türkçe ve yabancı dilde kitaplar ile yerli kaynak eksikliğinin giderilmesinde öncü olmak da hedeflenmektedir. Bu nedenle de eğitimin ülkemiz ve bilim camiası için önemli bir adım olduğu, ciddi bir açığı kapatacağı düşüncesindeyiz” görüşlerine yer verdi.